dimarts, 20 de maig del 2008

UNA MIRADA AL BLOC...

Fer un bloc ha estat, alhora, un repte, un aprenentatge i una descoberta de l'aplicació de les noves tecnologies a l'aula. Realment, la creació del bloc ha estat un projecte molt interessant que ha ordenat i donat sentit a un conjunt d'aprenentatges sobre portals educatius, recursos de la xarxa, programes i diferents metodologies per a aplicar les noves tecnologies.

Aquest procés m'ha fet descobrir què és un bloc i les seves utilitats com a eina de treball, aplicable com a mètode d'intercanvi i cooperació entre professionals i també com a eina de treball amb els alumnes. A més a més, ha arribat just en un moment molt adient per a la feina que porto a terme actualment, ja que he pogut començar a aplicar aquesta eina per millorar unes mancances de difusió de diversos projectes en els quals treballo.

Durant aquest procés hem pogut posar en pràctica metodologies molt interessants per aplicar les noves tecnologies. No havia sentit mai a parlar de les WebQuest i ha estat el mètode de treball que ens ha guiat durant tota la construcció del bloc. Tant aquest mètode com les caceres de tresors són recursos didàctics molt potents per aplicar a l'aula en un futur. També ha estat un repte molt important l'elaboració del clip, un projecte motivador tant per a nosaltres, com a mestres, com per als alumnes.

Utilitzar el youtube d'una forma educativa, descobrir portals educatius, compartir l'aprenentatge amb els companys... tot plegat ha estat un bon aprenentatge que segur que utilitzarem en un futur.

Tal com ha dit una companya, també penso que el bloc no s'ha d'acabar amb l'assignatura. El tema de treball del bloc m'interessa d'una forma especial i m'agradaria donar-li continuïtat. La veritat és que ja estic imaginant nous blocs per a compartir i treballar cooperativament en altres projectes. Per tant, la principal conclusió és que l'elaboració del bloc ha estat un aprenentatge molt significatiu a partir del qual anirem construint i generant més coneixements.