dimarts, 6 de maig del 2008

Treballem amb el KID PIX : FEM UNA PRESENTACIÓ

A continuació detallem una proposta didàctica per a treballar diferents problemàtiques del nostre entorn mitjançant el kid pix.

Kid Pix
El Kid Pix és un programa molt fàcil d’usar ja que imita el model de dibuix no digital, és a dir, comença amb una pantalla en blanc, similar a un full en blanc. Hi ha menús desplegables a la part superior de la pantalla i catorze eines de dibuix a l'esquerra, que són molt intuïtives. Cada eina té el seu so corresponent i, a més, el programa permet crear-ne d’addicionals, de manera que els usuaris poden donar claus o instruccions amb gravacions enregistrades prèviament.

- CURS: Cicle superior

- ÀREES CURRICULARS: Educació Artística, Coneixement del medi, Educació per a la ciutadania.

- RECURSOS : Es necessitaran ordinadors pels alumnes amb connexió a la xarxa i també amb el programa educatiu kid pix.

- OBJECTIUS:
- Utilitzar i treballar amb les noves tecnologies i el programa KID PIX.
- Cercar informació sobre un tema en concret.
- Dissenyar un mural per a il·lustrar i presentar un tema.
- Treballar cooperativament.
- Realitzar una presentació del treball elaborat.

- CONTINGUTS:
- Conceptuals:
. Temes d'educació pel desenvolupament treballats prèviament
. Kid pix
- Procedimentals:
. Ús de noves tecnologies
. Tècniques de presentació oral
. Reflexió i anàlisi crítica
. Treballcooperatiu
- Actitudinals:
. Sensibilització per la sostenibilitat
. Respectar el medi i les persones


- SEQÜÈNCIA DE TREBALL :
- Els nens i nenes s'organitzaran per parelles.
- El treball consistirà en la realització d’un mural en relació a diferents temàtiques del nostre món.
- Cada grup tindrà un tema diferent: el reciclatge, la contaminació de l’aigua, la contaminació atmosfèrica, la desforestació, l'extinció d’animals, l’explotació laboral, la fam al món...
- El treball estarà dividit en tres parts:

.1 Recerca d’informació: els alumnes hauran de cercar informació referent al tema de treball.
.2 Realització del mural: mitjançant el kid pix hauran d’elaborar un mural amb imatges, explicacions, animacions,...
.3 Presentació del mural: s’utilitzarà el projector per tal de que cada grup exposi a la resta de classe el mural elaborat.

- AVALUACIÓ
- Indicadors d'avaluació
.Utilització de les diferents opcions de disseny del programa
.Utilització d'animacions
.Transmissió adequada de la idea principal del tema

- VARIACIONS
A partir d'aquesta activitat es poden programar variacions de contingut: fer un auca sobre els diferents temes proposats, elaborar un conte cooperativament, etc.

Tenint en compte la diversitat de nens i nenes a l'aula, es poden preparar variacions, especialment en els objectius, ja que la tasca a desenvolupar mitjançant el kid pix pot ésser bastant general per a tots. En aquest sentit, s'han de tenir en compte possibles dificultats motrius, lingüístiques, cognitives, etc i adequar els objectius a cada cas.

Autors : Mireia Horcajada, Laura Pato, Anna Roura i Ester Valentí.

3 comentaris:

Laura Díaz ha dit...

La proposta està molt ben organitzada, és molt clara. És adequada tant per les àrees per les quals es proposa i pel nivell a qui va dirigit. Els objectius són clars i concrets i la seqüencició és prou clara i les activitats hi estan relacionades. La proposat jo crec que és motivadora pels nens, ja que té la dificultat justa per captar la seva atenció.

sergi ha dit...

La proposta la trobo força interessant per què mitjançant el Kid Pix, treballarem un tema molt actual com és les diferents problemàtiques del nostre entorn com: el reciclatge, l'extinció d'animals, i els diferents tipus de contaminació...
la proposta és adequada al nivell proposat: cicle superior.
Al ser un treball per parelles es potenciarà el treball amb equip, i tambè la recerca de temes actuals.
les activitats es relacionen amb els objectius, i aquests són molt clars i concrets.
en resum: és molt motivador i ajudarà als alumnes/es a obtenir informació de temes actuals, i a la vegada treballar l'educació artística fent un mural i les noves tecnologies utilitzant el Kid Pix.

LisaWuyts ha dit...

Hola,

He mirat la vostra proposta Kid Pix en el qual es treballa la problemàtica actual de la societat, el qual permet que els alumnes es poguin consienciar d'aquest. Vol dir, que és una proposta que manté relació amb la realitat, un punt molt positiu. Un altre punt positiu és que hi han activitats anteriors i posteriors al Kid Pix.
El fet que a vegades aquestes realitats són cruels i poc agradables i que els alumnes han de buscar informació autonomament fa que és una proposta adequada per un cicle superior.
La proposta es adequada a les àrees que heu proposat, però el fet que els alumnes feràn servir internet i el Kid Pix, una altra àrea podria ser informàtica.
Pel que fa els objectiu crec que no estàn ben concretades. Personalment crec que els objectius expresen més el procediment de la tasca. Aixì, el objectiu "cerca de informació sobre un tema concret" no expresa una finalitat. És una tasca a realitzar pels alumnes que pot tenir com a objectiu, per exemple, que adquireixen coneixements sobre aquest tema concret, que aprenen buscar informació utilizàn internet,...
Finalment, crec que la vostra proposta és molt educativa, no només relacionat amb les eines informàctis, sinò tambè amb l'exposició els alumnes poden aprendre molt seus companys i cognitivament també.

Lisa Wuyts

Un smak